Cum sa va ingrasati sanatos?

 

Chiar daca ingrasarea pare ceva simplu si lipsit de pericole, paradoxul este ca de cele mai multe ori este mult mai greu sa te ingrasi decat sa slabesti. Da, da, ati auzit bine! Ideea este sa te ingrasi sanatos, dar si armonios. Nu este o rezolvare sa va indopati la fast food-uri si sa va alegeti doar cu o crestere a masei de grasime din corp (care, va va afecta sanatatea).

 

Recomandari pentru o ingrasare sanatoasa:

 

• Mancati variat, din toate grupele alimentare. Regula de inceput este sa depasiti necesarul caloric de baza cu 500-700 calorii/zi si sa ardeti mai putine calorii decat generati.

 

• Sa aveti un program de masa cu 3 mese principale si 3 gustari.

 

• Consumati proteine de buna calitate si gatite corespunzator; carne, branza, oua, lactate de capra, iaurt (face minuni), nuci, seminte, migdale, produse pe baza de soia, cereale etc.

 

• Consumati alimente bogate in amidon: orez, paste, mazare, cartofi, morcovi, dovleac.

 

• Adaugati avocado, seminte, nuci, branzeturi semidegresate sau iaurt in diferite salate de legume.

 

• Consumati fructe uscate cu aport caloric mare: smochine, curmale, stafide,alune, nuci, migdale.

 

• Consumati fresh-urile de fructe (cu tot cu pulpa) ca atare sau smoothi -urile de fructe cu lapte sau iaurt - sunt cele mai bune.

 

• Consumati bananele verzi – acestea ajuta la acumularea kilogramelor in plus.

 

• Exercitiile fizice sunt esentiale si atunci cand dorim sa ne ingrasam sanatos si frumos! Fara sport, ceea ce se va manca se va transforma in pernute de grasime in diferite zone si in celulita, ori noi nu dorim acest lucru, corect? Avem nevoie sa ne dezvoltam masa musculara si, pentru asta, va trebui sa ne axam pe exercitii de forta si sa o lasam mai moale cu exercitiile cardio (mari consumatoare de calorii).

 

• Programul de somn este de semenea foarte important pentru organismul nostru: asigurati-va ca dormiti cel putin 7-8 ore pe noapte si, daca este posibil, dormiti si in cursul zilei (in timpul somnului ne ajutam muschii sa se refaca si organismul sa perceapa corect mesajul).

 

• In fiecare zi, inaintea meselor principale, se va lua: 1 lingurita de drojdie cu 1 lingurita de miere - cu sau fara propolis si 30 de picaturi tinctura de Tintaura (Centaurium erythraea)

 

• Zilnic se vor consuma ceaiuri care maresc apetitul, printre care amintesc: ceaiul de urzici, de unguras, de fenicul, lichen de piatra, ghintura, ciubotica cucului.

 

• Chiar daca dorim sa ne ingrasam, trebuie sa evitam anumite alimente sau moduri de preparare a acestora: prajelile, alimentele foarte grase, mezelurile, sucurile acidulate, alimentele de tip fast food, alimentele intens procesate, carbohidratii de calitate inferioara, excesul de dulciuri.

 

• Nu recomand suplimente alimentare care sa va stimuleze pofta de mancare, consider ca nu sunt chiar cea mai buna alegere. In orice caz, cel mai intelept este ca aceste suplimente sa fie utilizate doar cu acordul si sub supravegherea medicului.

 

Si NU UITATI! Chiar daca ingrasarea pare ceva simplu si lipsit de pericole cea mai sigura cale spre un rezultat cu adevarat sanatos este sa cereti sfatul unui nutritionist pentru a va crea o DIETA PERSONALIZATA!


Lasă un mesaj

CAPTCHA

Sunt de acord cu termenii si conditiile